Cele mai recente stiri

Cele mai citite stiri

Ultimele cautari

NASA a descoperit un intreg sistem solar cu opt planete - VIDEO

publicat 2017-12-15 07:15:04 (News.ro)

NASA a descoperit un sistem solar asemanator celui in care se afla Pamantul, care are opt planete, potrivit The Independent. Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email Descoperirea noii planete in jurul stelei Kepler-90, care arata la fel ca Soarele nostru, arata ca sistemul solar indepartat are in total opt planete cunoscute. Si acele planete arata ca cele din apropierea noastra: stancoase, apropiate de Soarele lor, cu sateliti formati din gaz. Steaua si familia ei de planete erau deja cunoscute, fiind detectate de telescopul spatial Kepler. Vestea buna a sosit cand astronomii au descoperit noua lume, care a fost posibila folosind inteligenta artificiala produsa de Google. Un calculator a fost antrenat sa caute datele din telescopul spatial Kepler si sa urmareasca semnale care ar putea veni de pe planete. Telescopul a depistat noi planete prin detectarea semnalelor care prezentau interes dar care nu au putut fi surprinse de oameni. Aceasta sugereaza ca ar putea fi lumi si sisteme solare ascunde in datele pe care le-am colectat deja, dar pe care nu am fost inca capabili sa le observam din cauza ca exista atatea semnale pentru a alege dintre ele. Kepler a adunat date timp de patru ani. "Aceasta descoperire arata ca datele noastre vor fi o comoara disponibila pentru cercetari inovative in anii ce vor veni", a declarat Paul Hertz, director al diviziei de Astrofizica de la NASA. Cercetatorul Andrew Vanderburg a spus ca ar fi suprins daca nu ar mai exista planete in apropierea noului sistem. El a mai afirmat ca "este aproape o certitudine ca nu este ultimul" sistem care are opt planete, sugerand ca sistemul nostru solar nu este chiar atat de extraordinar. Planetele din sistemul solar sunt mult mai apropiate unele de altele decat cele din sistemul nostru solar, dar foarte stabile. Sistemul Kepler-90 se afla la o distanta de 2.500 de ani lumina departare de Pamant. "Astazi, Kepler confirma faptul ca stelele pot avea familii mari de planete la fel ca sistemul nostru solar", a anuntat NASA intr-o conferinta de presa, potrivit Evening Standard. "Poate ca doar am zgariat suprafata", a adaugat NASA, sugerand ca ar putea exista mai multe sisteme solare cu planete in alte parti ale universului. Telescopul spatial Kepler al NASA a fost lansat in 2009 pentru a cauta planete asemanatoare Pamantului in alte sisteme solare, cunoscute ca "exoplanete". Datorita cercetarilor revolutionarei nave spatiale oamenii de stiinta cred acum ca ar putea exista macar o planeta care orbiteaza fiecare stea de pe cer.
Alte stiri de la News.ro:
Rachel Weisz, in varsta de 48 de ani, a anuntat ca este insarcinata
Millie Bobby Brown, cunoscuta din serialul "Stranger Things", a devenit cea mai tanara persoana din lista Time a celor mai influenti oameni din lume
Versiunea originala de studio a piesei "Nothing compares 2 U" a lui Prince a fost lansata pe YouTube - VIDEO